12 357 11 95
tekst alternatywny
tekst alternatywny
tekst alternatywny

Blog

O rowerach elektrycznych

 

Najpowszechniejszym źródłem wiedzy na temat roweru eklektycznego jest oczywiście Internet. Jest wiele stron , które opisują zasadę działania takiego roweru oraz  zawierają opinie użytkowników.

Czy istnieją przepisy dotyczące roweru elektrycznego ?

Unia Europejska swoimi przepisami reguluje sprawę rowerów elektrycznych. Pedelec oraz e-bike to typy rowerów opisane rozporządzeniami. Moc silnika elektrycznego w takim rowerze nie może przekraczać 250W, wspomaganie może działać jedynie do prędkości 25 km/h oraz załączać się jedynie podczas kręcenia pedałami przez rowerzystę. Mocniejsze i szybsze konstrukcje powinny być rejestrowane jak skutery.

Napęd elektryczny jest najczęściej używany w rowerach miejskich. Elektryczny silnik pomaga pokonywać bardziej strome podjazdy bez wysiłku, co jest bardzo istotne zwłaszcza dla osób starszych. Także osoby, które nie lubią, bądź też nie mogą pozwolić sobie na nadmierne zmęczenie się na rowerze (dojazd do pracy) – często decydują się na tego typu napęd.

Każdy rower elektryczny powinien posiadać akumulator, silnik elektryczny, czujnik sterujący pracą silnika oraz komputer, który montuje się na kierownicy do sterowania całym systemem.

Jednak jeżeli chodzi o system montażu, każdy producent ma swoje własne podejście do tego tematu. Napęd może być umieszczony z przodu lub z tyłu. Akumulator jest instalowany na bagażniku, pod siodełkiem lub pod ramą.

Akumulator ( kwasowo-ołowiany) ) najczęściej ładowany jest z normalnego gniazdka elektrycznego i trwa ok 6-8 godziny a koszt naładowania nie przekracza 8zł.

Akumulator (litowo-jonowy) tak samo jak kwasowo-ołowiany najczęściej ładowany jest z normalnego gniazdka elektrycznego i trwa ok 4-5 godziny. Koszt naładowania takiego akumulatora nie przekracza 4 zł.

Zasięg roweru elektrycznego zależy od wielu czynników, takich jak pojemność akumulatora, masa rowerzysty, prędkość jazdy itd. Zasięg w typowych rowerach waha się od 30 do 60 kilometrów.

Dość poważnym minusem elektrycznego napędu roweru jest masa całego systemu. Akumulator razem z silnikiem waży ok. 6-8 kilogramów w przypadku baterii litowo – jonowej, a w przypadku akumulatora kwasowo-ołowianego akumulator wraz z silnikiem waży ok 12-16 kilogramów co dość znacznie obciąża rower.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress